Tuesday 2 August 2016

Kesan Onani Kepada Kesihatan Lelaki

Mungkin ada di antara kita yang kerap melakukan onani dan tidak pernah mengambil tahu kesan dan bahayanya perbuatan onani.



Menurut Pakar Kesihatan Lelaki, Dr Ismail Thambi, onani akan memberikan kesan buruk jangka masa panjang jika onani diamalkan dengan kerap.

Masalah onani membabitkan semua peringkat usia dengan sebahagian besarnya remaja dan bujang, tetapi golongan berkahwin turut tidak ketinggalan dengan amalan ini, malah ada yang menyifatkan berasa lebih puas dengan beronani.

Anda boleh bayangkan tekanan yang diberi kepada anggota sulit dan sistem syahwat apabila beronani.



KESAN BURUK ONANI KEPADA LELAKI

– Zakar menjadi lembik dan layu

– Gagal untuk bertahan lama

– Boleh menyebabkan kemandulan

– Selalu Letih dan mengantuk



ONANI PENYEBAB MATI PUCUK

Jika anda melakukan onani secara luar biasa seperti rangsangan seksual secara kasar dan kuat untuk mencapai klimaks, mungkin apabila beristeri, anda mendapati bersetubuh dengannya tidak memberi kepuasan seperti anda kecapi secara onani.

Masalah ini dikenali sebagai ‘Traumatic Masturbatory Syndrome’. Yang menimbulkan masalah ialah onani mengakibatkan klimaks anda berlaku dengan cepat, yang jika berterusan dan diamalkan akan mengakibatkan anda tidak dapat bertahan lama apabila mengadakan hubungan seksual sebenar.

Selain itu, jika merangsang anggota sulit dengan ganas sehingga mengakibatkan ia sakit dan bengkak, mungkin satu hari nanti anda mengalami mati pucuk apabila kerosakan lama menunjukkan kesannya.



"Jika zakar anda tak mampu lagi keras seperti dahulu, rawatlah dengan Minyak Dhab Asli"

Dah ramai yang kembali pulih dengan rawatan Minyak Dhab Asli 
- Hubungi 0134266264 untuk pertanyaan.

atau KLIK DISINI!



Zakar mempunyai tisu lembut yang tidak boleh dirangsang dengan keras. Ia hanya sesuai untuk dirangsang melalui salur faraj wanita.



ONANI MEROSAKKAN BENIH

Berkaitan benih dan kesuburan, ia bukan dalam pengaruh onani. Bagi anda yang sihat dan buah zakar berfungsi dengan baik, ia pasti mampu menghasilkan sperma.

Namun, kerosakan buah zakar boleh berlaku pada bila-bila masa ketika melakukan onani. Jika ia berlaku dan menjejaskan kilang sperma, tentu anda akan mandul kerana sperma tidak lagi dihasilkan ‘kilang’.

Sebagai contoh, jika anda melakukan onani menggunakan sabun, anda mungkin merosakkan kilang sperma anda. Ini kerana bahan kimia di dalam sabun mungkin akan masuk ke dalam saluran zakar anda.

Anda hanya akan menyedari selepas beberapa lama yang buah zakar anda menjadi semakin kecil atau bengkak, dan jika kilang sperma terjejas, anda menjadi mandul.


Sudah tentu perkara yang menyeronokkan sukar dihentikan, kecuali berlaku perkara memudaratkan seperti keradangan buah zakar dan kebengkakan zakar.


CARA ELAKKAN ONANI

Kebanyakan daripada mereka yang melakukan onani akan rasa menyesal setelah mencapai klimaks. Namun, keinsafan itu hanya sementara. 

Nasihat ADMIN, jalani gaya hidup yang lebih sihat. Sayangi kesihatan zakar anda.

Antara cara yang boleh diamalkan:

- banyakkan masa bergaul dengan rakan-rakan (tidak keseorangan)

- banyakkan aktiviti yang membuatkan anda sibuk

- selalu bersukan contohnya main badminton, joging, skipping dll, supaya anda rasa lebih sihat, dan menghargai kesihatan yang ada

- mencari hobi yang menarik untuk diisi dikala anda keseorangan. Contohnya: main game dalam smartphone yang melalaikan anda dari berkeinginan untuk beronani. tapi, janganlah sampai lalai dari semua segi.

- dekatkan diri dengan agama, banyakkan muhasabah diri, dan hadir program-program keagamaan.

Sekian sahaja. 

1 comment:

  1. saya ingin berbagi kesaksian tentang bagaimana tawaran pinjaman mr pedro membantu hidup saya, bukan ide yang baik untuk menggunakan pinjaman gajian secara teratur. Jika Anda terus-menerus memperpanjang tanggal pembayaran Anda dan sering meminjam ke gaji Anda berikutnya, itu bisa memberi Anda banyak uang. namun, sama masuk akalnya untuk memutuskan pinjaman hari gajian karena mereka dapat dengan cepat disetujui pada hari yang sama ketika Anda memasukkan formulir aplikasi pinjaman Anda. Anda dapat menghubungi penawaran pinjaman mr pedro karena pinjaman gaji saya sangat cepat untuk diproses, email pedroloanss@gmail.com untuk meminta segala jenis pinjaman. whatsapp +18632310632

    ReplyDelete

Pembekal ke Seluruh Malaysia