Tuesday 14 June 2016

MAKANAN PENAMBAH SPERMA

Di bawah ini beberapa makanan penambah sperma adalah :

GAMBAR HIASAN


1. Daging ayam
Kandungan nutrisi yang ada di dalam daging ayam salah satunya yang sangat penting adalah protein dan juga zat besi. Protein merupakan zat yang sangat berguna untuk membantu meningkatkan pertumbuhan sel­-sel dan juga zat besi yang sangat berguna dalam membentuk sel darah merah sehingga mencegah penyakit anemia. Manfaat dari zat makanan ini sangat penting untuk meningkatkan kualiti sperma untuk membantu proses hamil.

2. Kacang­ dan biji-­bijian
Kacang dan biji-­bijian mempunyai sifat yang boleh dicerna menjadi lebih lambat di dalam tubuh yang biasanya membantu meningkatkan ovulasi yang terjadi. Dan selain itu juga, kacang serta biji-­bijian juga mengandung kandungan lemak omega­3, lemak esensial yang mempunyai efek langsung yang baik dalam meningkatkan hormon serta membantu meningkatkan kualiti sperma dan juga meningkatkan sel telur.

3. Karbohidrat kompleks

Makanan yang mengandung karbohidrat kompleks misalnya adalah seperti biji-­bijian yang membantu untuk meningkatkan kesuburan lelaki, dan bukan seperti jenis karbohidrat yang banyak ditemui di dalam roti olahan serta nasi putih.




ANDA MUNGKIN MINAT (KLIK!) :



No comments:

Post a Comment

Pembekal ke Seluruh Malaysia